torsdag 5. juni 2008

Ei uke igjen...

I dag er det akkurat ei uke til jeg setter meg på flyet og reiser til Norge... Må innrømme at jeg har smådeppet litt over det, samtidig som jeg gleder meg til hverdagen i Norge - møte alle igjen, overta leiligheta, sykle, få ny klasse +++. Med andre ord: - jeg er ambivalent...

Sist fredag sa vi hadet til Ang, hun har fått ny jobb og slutta på Lovsangshjemmet. Hun snakker engelsk, er blid og god, hjelpsom og sosial. Himmel og hav - hun har vært en gave å jobbe sammen med!!Lørdag kveld var jeg på Lumpini night-bazar, på teater. Stykket het "The birth of Ganesha", og var faktisk tekstet på engelsk - men jeg skal nå ikke skryte på meg at jeg forsto så veldig masse av stykket fordet, haha...
Og endelig - søndag kveld ble det luksus-kino, på Paragon. Sammen med Kari og Anne. Vi satte oss godt til rette, og så på Indiana Jones. Det vil si - de satte seg godt til rette, jeg la meg godt til rette - og våkna ikke før hr. Jones m/frue sto foran presten!! Jaja... gode stoler var det ihvertfall:-)
Mandag hadde jeg fri...og det skal jeg si, at de dagene går fort - men ikke denne dagen... Tenkte febrilsk over hva jeg burde se før jeg drar herfra, og endte opp med Wat Arun. Templet som er prydet av kinesisk porselen, og bla-bla-bla. Men flott er det!
Tirsdag var jeg på daghjemmet, og SÅ ble det barnehagen i går igjen! Nå er den verste innkjøringsperioden over, og ungene har roet seg betraktelig - bare se!! Noen protester når de kommer om morgenen er det enda, men ganske så kortere enn det var. De går og tutter omtrent hele dagen på tåteflaska, men det er vel og den melka de får, tenker jeg. De er så søt, atte...

Ei uke igjen...jaja....
I kveld var det ettermiddagsaktiviteter igjen, og på veien gikk jeg forbi disse skoleguttene. I dag var det tydeligvis speiderdrakten som var skoleuniformen for noen av dem.
Nærmer seg slutten på gitartimene med denne kjekkasen...han kommer jeg til å savne... En utrolig flott gutt som har blitt så flink på gitaren! Han er en racer på "Blåmann, blåmann, bukken min" - den kan han utenat!! Grepene, altså - det er jeg som synger, stakkaren må høre på! Men 13-åringen er høflig, og har enda ikke kritisert stemmen min...;-)
Og i kveld gikk jeg hjem i solnedgangen...og tenkte at hit skal jeg tilbake...

8 Kommentarer:

Klokken 5. juni 2008 kl. 09:37 , Anonymous Anonym sa ...

Norge komme t å ta deg imot med ÅPNE armer og ben:)hehe....Men BAngkok kommer til å savna dæg....
Men vellkommen heim får me sei...
Goe høns....

Snakkes snuppa..

ONNAI

 
Klokken 6. juni 2008 kl. 07:33 , Blogger Tabtim sa ...

hei og hopp...
kjenner det inni meg nå etter å ha lest dette...klump i halsen,jeg har jo noen uker igjen,men er nok der du er,svingende i humøret og forventningene..
Tik spurte idag om du kom tilbake, ja det tror jeg sa jeg,en gg, hun må bare hjem og jobbe litt først..vi venter på deg her til du er tilbake igjen vet du..
glad i deg !!
klem Tabtim ; )

 
Klokken 8. juni 2008 kl. 00:45 , Blogger ingvild sa ...

Hei Hilde.
Så spennende å lese bloggen din. Nå skulle jeg nesten heller ha vært der nede enn her i oslo hvor jeg leser til eksamen om en(hjelp!) uke.
Ser ut som om du har hatt det bra i de siste par månedene. Nå er det vel like før du reiser hjem så da avslutter jeg med å si. Velkommen tilbake til Norge!

 
Klokken 8. juni 2008 kl. 14:25 , Anonymous Anonym sa ...

Hei Hei!!
Så mangen goe bilde, å du ser jo alltid godt ud Hilde!! Blir nåkk ikkje lett å reisa ifrå addle desse hærlige ongane, tenk du he våre der 1 år, fytti tiå går fort ao.... Ja du må jo ner ijenn...
Kos dæg dei siste dagene å hels kjende.. Bikey:)

 
Klokken 9. juni 2008 kl. 10:28 , Anonymous Anonym sa ...

Hei
Jeg får lyst til å komme tilbake og treffe deg og alle ungene når jeg leser bloggen din. Skjønner at det er med blandede følelser du reiser hjem. Jeg kan likevel garantere deg at det blir bra å være hjemme også. Velkommen skal du være.

 
Klokken 9. juni 2008 kl. 23:24 , Blogger Om oss sa ...

Hei Hilde!!

Velkommen tilbake!!!:)


-Mildred-

 
Klokken 11. juni 2008 kl. 04:31 , Anonymous Anonym sa ...

Hei Hilde.

Tenker det er rart med nedtelling nå, ingen vei tilbake.(i denne omgang)
At et år kan gå så fort!!!...
Uansett: gleder meg til du er på Tyholt igjen....
Minner om virkeligheten...10 grader pluss, og regn...i allefall i Ålesund nå.(Men, vi har hatt 3 uker med full sommer allerde)
God tur hjem. Du er velkommen!!!!
Klem fra Evy

 
Klokken 19. desember 2012 kl. 03:22 , Anonymous Anonym sa ...

I am no longer certain where you are getting your information, but great topic.

I must spend a while finding out much more or understanding more.
Thanks for fantastic information I was in search of this
info for my mission.
Feel free to visit my web-site - Hainan Airlines

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden