tirsdag 6. mai 2008

Dill og dall...

He, he... starter med to nitriste bilder fra slummen. Her er en av de som storkoser seg når det har regnet. "En av de", ja! Den har to, tre andre digre som bruker å vralte sammen med seg, og minst fire, fem små som springer etter...
Herlighet...det blir bare aldri fullt nok :-) De er god til å laste her, det skal de ha.
Åååå...i dag møtte vi Ang igjen, etter en måneds ferie i Norge. Hun har besøkt Linn Åse og BK, som jobbet her før jul. Skjønner at hun har hatt det bra på Jæren sammen med damene, Stavanger med Ellen Sofie, og Mandal med Hald-jentene. "Og savnet ikke Thailand - bare når jeg skulle spise!" sa hun og lo. Og så måtte vi; Arne, Solveig, Anne og jeg se på bildene fra turnèen hennes. Artig!
I går hadde jeg fri...Bruker ofte å gå på favoritt-cafèen og sette meg i flere timer med ei bok. Det kommer jeg til å savne hjemme...Moccakaffe, mangodrikk, iskaffe, bananmuffins osv.osv...ikke bra...men skal nyte det så lenge jeg kan!
Her om dagen måtte de frisere palmene litt... Åh! Sånne øyeblikk skal jeg huske i november!!
Har blitt invitert i bryllup! Språklæreren som jeg hadde i Mukdahan, Tik, skal gifte seg på lørdag, og jeg, Anne, Joke og Lilly tar nattbussen på fredag. Kanskje ikke så lett å se på det lille bildet hva det står her, men jeg kan forsikre om at det er bortimot umulig å lese, uansett. Men har fått noen til å tyde krusedullene, og de sa at vielsen starter kl. 0959(!) på lørdag. Gleder oss! Føler litt på at jeg burde ha lest litt thai og lært meg noen nye ord - i det minste ha frisket opp noe av det jeg lærte, for å imponere Tik litt...men jeg får sikkert ikke prata så mye med brura likevel, så jeg tror ikke jeg gidder...ja, ikke sant...det er en grunn til at man ikke har lært seg thai, hehe...;-)
Mandag svipper jeg over grensa, til Savannakhet, for å få mitt siste visum. Det blir sjette - og siste - tur til Laos... Guri meg...nesten litt vemodig. Men bare litt. Tirsdag er jeg og Anne på plass på Lovsangshjemmet, sommerskolen i slummen er over, og hverdagen starter med nye unger og gode greier. DET gleder vi oss ihvertfall til!

4 Kommentarer:

Klokken 6. mai 2008 kl. 09:15 , Anonymous Anonym sa ...

Hei Hilde!

Så artig at du skal i bryllup i helgen! Du må kose deg!Du må også nyte den siste tiden,du har igjen av oppholdet i Thailand!
Klem fra din venninne i Oslo:-)

 
Klokken 6. mai 2008 kl. 13:39 , Blogger bentemor sa ...

Igjen å igjen å igjen sier det. Du opplever så sykt mye...alt fra favorittcafeen din til det søte lille husdyret i gata som elsker regnet...hahah...
Hører du skal til O store bergen by når du ank.dette vakre landet igjen. Du kan glede deg for her er det virkelig vår. nesten 20 grader i dag!!Å det er det ikke i barte byen!!heheh..Må jo skryte litt når sola er her da!
Nyt de siste 5 ukene du har igjen..
nå må jeg le litt.for har kommet borti en knapp å bokstavene er KJEMPE store. hahaha..Sikker 2 cm...såååå dårlig ser jeg ikke!ja,ja Hilde mor! Fortsatt god uke til deg fra oss på det glade vestland..
klem

 
Klokken 7. mai 2008 kl. 16:00 , Anonymous Anonym sa ...

Artig å lese bloggen din Hilde, og bra du sa det med kommetarer. Lykke til i bryllup, det gleder jeg meg til å se bilder fra. God natt fra meg. Karin:)

 
Klokken 14. mai 2008 kl. 06:21 , Blogger Hege sa ...

Hei Hilde!
Nå får jeg skikkelig "hjemlengsel" til Thailand. Her i Norge går det i ett, så jeg har ikke hatt tid til å tenke på thailand. Men jeg savner dere og maten.
Kos deg den siste tiden!
Klem

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden