onsdag 14. mai 2008

Bryllup i Mukdahan og visatur til Savannakhet

Da har jeg opplevd mitt første thai-bryllup! Språklæreren min fra i høst, Tik ble lørdag gift med Ton, og jeg, Anne, Joke og Lilly kom fra Bangkok for å bivåne det hele. Kjempekoselig å bli invitert!
Skjønne brudepiker- og svenner.
Jeg og Anne bodde hos Kjersti i helga. Da er vi garantert besøk hos skredder, basseng og soling - i tillegg til sene kvelder og late morgener. Deilig!
Etter vielsen var det middag på en uterestaurant. Sang ved brudeparet og karaoke for de som ville det. Thaier elsker karaoke...
Mandag tok jeg bussen over til Savannakhet i Laos for siste fornying av visumet. Trenger bare en måned nå, så jeg overnattet ikke - var bare over grensa noen timer.

En helt vanlig, liten butikk.
SÅ skulle jeg avslutte Laos-turene mine med is! Bestilte en spesial-et-eller-annet, og det skal være visst at den var! Noe så godt! Kommer jeg hit flere ganger, skal jeg fluksens hit og bestille en ny :)
Sjekk den isen, da! Fortjener et stort bilde!
Tirsdag morgen kom jeg og Anne tilbake til Bangkok med nattbussen, dro hver til vårt og sov noen timer, før ettermiddagsaktivitetene. Nå har Lovsangshjemmet startet som vanlig igjen, med mange nye unger. De er utrolig skjønne, er knøttsmå, og hyler og griner om kapp. Nå består hverdagen i trøsting og bæring (trøste og bære), mate den som ikke klarer å spise sjøl, (mest pga. skriking) og tørke tårer og snørr. Du milde...gleder meg til roen og freden senker seg over dem...:)

1 Kommentarer:

Klokken 15. mai 2008 kl. 13:52 , Anonymous Anonym sa ...

Hva sang du på karaoken, da, Hilde? Går ut ifra at du har en slager du ofte høster applaus med :-)
Den isen, du.....Selv jeg hadde nok drista meg til å smake på et slikt underverk!

Nyt siste ukene! Nå blir det kjekt å få deg hjem igjen:-)

Wenche

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden