tirsdag 12. februar 2008

Harstad`s store døtre

Torsdag kveld ankom venninna mi hjemmefra, Karin, med hele familien sin - mann og tre gutter, svigerinne og svoger! Etter noen dager i Hua Hin og Ko Tao, sto Bangkok og jeg på menyen. Dama fylte 40 år i sommer, og fikk gave fra mannen sin: tur til Thailand! For en utrolig flott gave...det kunne jeg og tenke meg :-)
Fredag dro jeg folket med meg i slummen for å se på barnehagen...men akk...jeg hadde vært på MM med NMS-folket hele uka, og kom først på når jeg så alle låste dører, at det skulle være stengt, fordi det var kinesisk nyttår! Men vi var like blid og dro til Lotus handlesenter heller.
På ettermiddagen/kvelden ble det Asias største akvarium: Siam Ocean World. Vi gjorde oss klar for båttur og skumle fisker!

Brynjar, Ingar og Gunnar.

Gui fra Thailand var for 14 år siden utvekslingsstudent i Harstad, og bodde hos foreldrene til Karin. Hun ble utrolig god i norsk - og er det enda! Ei trivelig thai som snakker nordlending!! Nå jobber hun i Bangkok med reiseliv, og hadde satt opp den opplevelsesruta for dem - og jeg hang meg med! Lørdag: tur til Thailands første hovedstad, Ayutthaya. Grunnlagt i 1350, ødelagt 400 år og 33 konger senere.
Sommerpalasset.


Fra Ayutthaya. Et enormt område med pagoder - her ble kongene begravd.

Søndag bar det av gårde kl. 0700 - ja, du leste riktig - til Floating marked. Du milde måne, her var det folk, båter, lyder, "trafikkork" osv. Men frukten var god! Og dyr...tilpasset turisters pengebok. Det var nå hele markedet, forresten. Men skitt au - nå kan jeg si at jeg har vært her, det er hovedsaken! En flott dag, som ble avsluttet på Chatuchak-markedet, skrekk og gru...har vært her en gang før, og hadde glemt av hvor ille det er her. Jeg og Karin klarte til og med å gå oss bort, hehe... Stedsansen er smådårlig fra før, og her var den forsvunnet helt!

Mandag tok vi sky-train og dro til Grand Palace. (Som jo er obligatorisk, vet du.) Så ble det fly hjem på kvelden.
Og jeg? Jeg har vært på arbeid i dag, og etter arbeid i morgen, så tar jeg drosje ut til flyplassen for å møte Trine, Halvard, Daniel, Sondre, Elisabeth og Bjørn. Søster, svoger, tanteunger og bror. Gleder meg masse til det! Søndag ankommer venninne Wenche fra Trondheim sammen med sin venninne Guri. Da blir det tur for alle oss til Hua Hin. Og jeg tar ferie mange dager!! Mulig neste blogg blir å handle om disse besøkene... har en mistanke om det ;)

6 Kommentarer:

Klokken 12. februar 2008 kl. 14:42 , Blogger Christine sa ...

Hei Hilde.
Du har en fin blogg!
Så hyggelig at du fikk besøk fra Harstad!

 
Klokken 13. februar 2008 kl. 05:25 , Anonymous Anonym sa ...

Hallo!

Moro å lese bloggen din, Hilde! Og nå begynner virkelig reisefeberen å melde seg her :-) Sykt bra at vi faktisk kan ta en god latter face to face på søndag!!!

Fikk ordna ut med oppdraget på Valentinlystsenteret, så nå er det bare å begynne å se seg om etter noe du liker :-)

Sees i løpet av helga, da:-)

Klem fra Wenche

 
Klokken 15. februar 2008 kl. 05:48 , Blogger Kjersti Karine sa ...

Jammen er du i farta, damen. Neste gong eg kjem til Bangkok blir du min guide til Aytthaia. Kos deg med dine gjester og sommer og sol der sør. Her i Mukdahan har me teke på oss vinterfrakk, huttetu.
KLem frå det kalde nord.

 
Klokken 17. februar 2008 kl. 07:35 , Blogger Bjørg sa ...

Så koselig at du har så mye besøk! Hils masse til Trine når ho kommer!! Og kos deg med besøkene dine, høres kjempekjekt ut!

Æ vil også til Thailand...
Skulle så gjerne ha besøkt dæ der, selv om æ ikke e harstadværing!

Her er det vannvittig mye regn, elva nedenfor huset vårt går over breddene sine nå!

Men vi har hatt en stor vinterferie med 187 glade barn på NMS U-leir, og kan jo ikke klage.

Kjekt å få følge deg på bloggen!!

 
Klokken 18. februar 2008 kl. 07:10 , Anonymous Anonym sa ...

Hei.
Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt......
.....at Wenche og Gurid og hele familien din er der sammen med deg.
Nå er dere sikkert på stranda i Hua Hin, eller drikker kaffe fra nyinnkjøpt kopp på Doi Tung-kafe`/butikken.....
Her er 1.arbeidsdag etter en heller grå og fuktig vinterferie over.
Ønsker dere gode dager, ikke for mye solbrenthet og feilsydde skredderklær.

Stor klem fra Evy.

 
Klokken 18. februar 2008 kl. 08:13 , Blogger bentemor sa ...

Jeg er helller ikke noe særlig misunnelig Evy..Høres nett litt kjedelig ut å reise på tur med ekteparet å nyte sol,sommer å oppleve alt sammen..sukk...nei takke med til ei kveldsvakt på barnekirurgen...

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden