onsdag 16. januar 2008

Nye naboer på Boss Tower

Jeg har fått nye naboer og kollegaer!! Jentene jeg gikk på språkkurs sammen med i Mukdahan, flyttet fra Phibun lillejulaften, reiste på visum- og juleferie til Kambodsja, og kom for å bo på Boss Tower i forrige uke. De skal bo her i tre måneder, og det er koselig med flere norske her, selv om jeg hører en og annen norsk student i heisen med jevne mellomrom...


Ellers har vi gjort vårt for å fylle doskåla den siste uka, det vil si, formen har ikke vært helt på topp, men nå begynner vi å friskne til!

Lørdag hadde vi en varm byrunde, litt småkvalm riktignok - men ut skulle vi! Dro på... ja, på bildet ligner det på en tapetfabrikk, men det er silke. Jim Thompson`s fabrikkutsalg. Her er det silke i alle slags mulige varianter, farger, mønstre... alt et hjerte kan begjære...

Ja, ikke sant...En snerten liten drakt i dette mønstret hadde gjort seg, Lise!

I dag har jeg vært på middag til Merete og Knut. Først var vi på besøk til ei hun kjenner, og da vi gikk derfra fikk hun med seg en aldri så liten fruktkurv...

...og det passa bra, for da hadde vi frukt å ta med oss til Anne Britt og Arne (som riktignok var på jobb) - og jeg fikk se Gabriel, som ble født dagen før nyttårsaften. Fantastisk unge som smiler til fotografen! Sånn skal det være!!
Ellers planlegger jeg visa-tur til Laos i morgen... Skal ta nattbussen til Mukdahan, så buss videre til Savannakhet, og bli der til mandag. Er litt spent på denne turen, det blir isåfall min tredje visatur, og de to andre har ikke vært særlig suksessfyllt, akkurat...Første gang var kontoret i Savannakhet stengt, så det ble tur over grensa, og en måned visa. Neste gang, i Singapore, fikk jeg to måneder, så da må jeg vel få tre måneder denne gang!? Satser på det!

2 Kommentarer:

Klokken 18. januar 2008 kl. 05:55 , Blogger Kjersti Karine sa ...

...og i Svannaketh sitter du i dag og venter på meg. Nok ei helg skal me ha i lag....men eg måtte ein tur under kniven idag så nå er eg og kjendis på sjukehuset i Mukdahan og i tillegg er passet mitt i Bangkok. Men for deg veit gjer ein alt ein kan. Passet mitt kjem med nattbussen og i morgon har du meg på plass i Savannaketh med redusert blikk og godt mot.

 
Klokken 24. januar 2008 kl. 13:30 , Anonymous Anonym sa ...

Hei hilde;)

Hpoer disse jentene tar liga godt vare på dæg så me jor:):)ska jo litt t då men...Låv å håpa:)
Håper du har det bra, å at du får ei fine tur t Laos..

Over og ut fra ONNAI

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden