onsdag 30. januar 2008

Blogg dedikert til Brundalen skole

Hurra, dere på Brundalen! Endelig ble det lørdag 26. januar, og Mona og Hanne ankom Bangkok! Riktignok var det en litt forgrått Mona, etter noen tøffe avskjedsdager på skolen skjønte jeg, men jeg kan informere dere om at humøret hennes har steget betraktelig...

... i takt med shoppingen. Turen til Paragon kjøpesenter ble i dyreste laget - vesker til kr. 16000,- stoppet oss, gitt, men da ble det sky-train til Emporium heller. Litt mer i førskolelærere sin prisklasse!

Nesten obligatorisk med besøk hos skredder, og ung-gutten var pære blid helt til Hanne startet prutingen. Argumenter som "don`t cut my fingers" (det har han forresten sagt til meg og en gang...), og "I have to ask my boss" bet ikke på den tøffe dama, og etter "samtalen" med bossen prutet hun 3000 bath (kr. 500). Da han til slutt ga seg og sa "you win", hadde hun tilsammen klart å prute 18000 bath - (kr. 3000!). Hmmm...skjønner at jeg har et og annet å lære...

I Thailand er det store kontraster, og fra skredder den ene dagen, ble det slummen den neste. Hanne bare viser gleden vi alle kjenner på når vi har kommet oss trygt over brua "i dag og!" Mona tok det litt mer med fatning.

Like obligatorisk som skredder, er det med et besøk på Lovsangshjemmet - Home of praise - barnehagen - min grønne oase...kjært barn har mange navn.

Hadde det ikke vært for Starbucks, altså...ja, da hadde vi vel gått på en annen cafè, men denne er den beste... Og ihvertfall obligatorisk!

Obligatorisk båttur på Chao Praya-elven. (Bra med besøk, for da må man finne ut hva ting heter ;-))

Og Banyon Tree - obligatorisk med verdens høyeste uterestaurant...

...det er og tempel-besøk. Helt obligatorisk med Grand Palace! Men fy, det var varmt...

Siste obligatoriske besøk var restauranten Bayoke Tower. Sjokoladefontenen her er bare...ååhhh! (Ja, nesten obligatorisk...)
I dag tok damene bussen til Hua Hin, og skal bruke resten av ferien for å komme seg etter all shoppingen. Jeg sitter igjen og leser norske aviser og ukeblader som jeg fikk av dem. Og spiser godteri, kjøpt i Norge. TAKK!!
Da gleder jeg meg bare til å se resten av Brundalen skole i Bangkok - og vær trygg: jeg skal guide dere rundt på diverse obligatoriske steder!

10 Kommentarer:

Klokken 30. januar 2008 kl. 13:04 , Blogger bentemor sa ...

den derre sjokolade greia skulle jeg jammen har smaka litt på..hmmm...den såg rå go ut!

 
Klokken 31. januar 2008 kl. 10:23 , Anonymous Anonym sa ...

Heia! Så artig å få høre nytt om Mona også - du er jammen flink til å oppdatere bloggen din kjapt!
Du går jo rett inn i jobben som guide også du. Kanskje vi skal ta deg på ordet og legge et personalseminar til Bangkok før du setter nesa hjemover igjen!
Tove på Brundalen:-)

 
Klokken 1. februar 2008 kl. 00:53 , Blogger Hilde i Thailand sa ...

Hei Tove!
Så koselig! At det blir kommentert allerede dagen etter bloggen, tyder på at DU er god til å oppdatere deg på Thailand, hehe... Og skal vi se...da plotter jeg inn et personalseminar i mai! Få med Øystein og Christer og, så blir det perfekt!

Og til deg, Bentemor: angående den sjokoladefontena...leste ikke jeg på bloggen din at du hadde startet med trim og turning??

 
Klokken 1. februar 2008 kl. 09:49 , Blogger Linni på nye eventyr:) sa ...

Heisann:)
Så jillt for dæg å få besøg, men æ nåkk travelt å ta di mæ på addle dei plassene, men ao veldigt kjekt!! Såg ialfall jillt ud...
Kos dæg viare der nere, savne dåkke addle. Me snakkes

 
Klokken 2. februar 2008 kl. 09:37 , Blogger Ragnhild sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
Klokken 2. februar 2008 kl. 09:37 , Blogger Ragnhild sa ...

Jeg fant deg!! Vi bør øve oss på denne prutinga ja, ser det... Helt sykt. 3000 kr... Jeg klarte kanskje 100 bath og var fornøyd liksom:P Hehe!

 
Klokken 2. februar 2008 kl. 09:37 , Blogger Ragnhild sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
Klokken 2. februar 2008 kl. 09:39 , Blogger Ragnhild sa ...

Bare meg som slettet samme kommentaren som kom altfor mange ganger...

 
Klokken 10. februar 2008 kl. 13:36 , Anonymous Anonym sa ...

Hei Hilde.
Takk for kortet fra Vietnam, Det lå å venta hjemme på oss, for vi har vært to uker på Gran Canaria. Forstår godt du stortrives, vi har jo vært både i Thailand og Vietnam, drømmer om å komme tilbake dit igjen. Kjempekoselig at du får besøk av Trine & Co.
Hilsen tante og onkel på Hamarøy.

 
Klokken 12. februar 2008 kl. 10:52 , Blogger Unknown sa ...

Hei Hilde.
Så trivelig å se hvordan du har det.Ser ut til at du koser deg godt, både med ungene og besøkende. Artig at Mona trives hos deg. Vi kommer virkelig til å savne henne på Brundalen.
Hvis det blir som jeg ønsker, jobber vi sammen til høsten, Hilde!! Det hadde vært trivelig.
Kos deg videre.
Klem fra Tove J

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden